یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت افغانستان (ایساف ) تایید کرد که مقداری مهمات و آب و غذای نیروهای خارجی در ولایت زابل به دست گروه شورشی طالبان افتاده است.

به گزارش ایرنا، کارلوس برانکو یکشنبه (25فروردین) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نیروهای ایساف به مخالفان دولت افغانستان، سلاح و تجهیزات نظامی نمی‌دهند و مورد پیش آمده یک اشتباه بود.

وی اضافه کرد: در این رابطه محموله نیروهای خارجی از راه هوا به منطقه منتقل که به اشتباه در خارج از منطقه مورد نظر به زمین پرتاب شد. وی تاکید کرد سعی می‌شود که در آینده چنین اشتباهی تکرار نشود.

سخنگوی ایساف تصریح کرد که این موضوع از سوی نیروهای ذیربط در دست بررسی است.
برانکو به نوع مهمات و وزن محموله یا محموله‌هایی که به دست گروه طالبان در شهرستان ارغنداب زابل ، افتاد اشاره نکرد.

این حادثه هفته قبل در جنوب افغانستان اتفاق افتاده است.

‬برانکو در ادامه گفت و گو با خبرنگاران بازرسی نیروهای خارجی از منازل مردم را تاسف آور دانست اما اظهار داشت: هنگام بازرسی نیروهای افغان حضور دارند و احساس کسی را که منزل وی مورد بازرسی قرار می‌گیرد درک می‌کنیم.

وی افزود: نیروهای خارجی به هیج وجه حق ورود به منازل مردم را ندارند، مگر موارد ضروری باشد که در منزل مورد نظر سلاح ، مهمات یا انتحارکننده حضور داشته باشد. وی گفت: شورشیان سلاح و مهمات را در منازل مردم پنهان می‌کنند از این رو منازل مشکوک در حضور نیروهای افغان بازرسی می‌شود.

وی در عین حال کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی را رد کرد و گفت : در سال ‪ ۲۰۰۷‬میلادی از ‪ ۱۶‬هزار حمله هوایی علیه مواضع شورشیان به نظر می‌رسد که یک درصد تلفات وارده مربوط به غیرنظامیان باشد.

کد خبر 48639

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز